Thailändska erfarenheter

Det är alltid roligt att samla erfarenheter i livet. Idag tänkte jag visa er tre nya erfarenheter vi har samlat på oss under de senaste två veckorna. Jag tar det i stigande ordning. Starting with no 3.
 
Äntligen testat seaweed chips. Jag har länge velat testa och när vi såg en påse i en mataffär var det liksom ingen diskussion om de skulle med hem eller inte. I vanlig ordning öppnade vi påsen och luktade på chipsen. Fisk. Inte en speciellt angenäm doft. Men vissa goda ostar luktar ju ruttet mögel, så hoppet levde kvar. Smaken var bättre än lukten, men inte speciellt övertygande. Det smakade nästan precis som seaweedet som är runt maki sushi, fast krispigt. Emil vill helst inte äta det igen, men jag skulle kunna tänka mig att ha det till någon maträtt, typ fisk. Slutbetyg av seaweed chip: 3/10 Slutbetyg av erfarenhet: 6/10
 
Nummer två på vår lista är ketchup. Både jag och Emil älskar ketchup (Heinz, inte Felix), och vi har nu hittat den godaste ketchupen hittills i våra liv. Thaiketchup. Mycket mer smakrik än svensk töntketchup. Den behöver ingen recension, den är svingod. Nu hoppas vi på att den 1) finns i Korea, och 2) går att importera till Sverige senare. Slutbetyg av smak: 9/10 (det finns alltid utrymme för förbättring) Slutbetyg av erfarenhet: 7/10
 
Och så till förstaplatsen. Ni som känner mig (väl) vet att jag gillar att palla saker. Palla äpple var min största hobby under hösten, och nu i Thailand har det blivit både mango och bananer. Men en morgon jag tvingat med Emil ut på en promenad upptäckte vi att vi bor granne med massa ananasodlingar. Mina pallningsinstingter började kicka, men eftersom det var ett par ananasplockare som gick på fälten var jag så klart tvungen att hejda mig. Jag såg dock ut en fin ananas för senare tillfälle. Efter att vi ätit middag på kvällen tog vi en omväg i mörkret till ananasodlingen. Jag smet under taggtråden, i ballerinaskor, med mobillampan och ryckte åt mig min ananas. En stor rackare fick jag tag i dessutom. Endast lite stickor och knappt något blod senare kan jag nu stolt titulera mig ananaspallare. Slutbetyg av erfarenhet: 10/10
Och en bonusbild som också är 10/10. Puss på er!
 
 
Allmänt | |
Upp