Turistar i hemstaden

Yes, nu är ju Seoul mitt hem. Det känns lite som en lögn att skriva det, men det är ju sant. I alla fall de kommande månaderna. Hur som helst har vi nu ägnat två dagar åt att hitta till universitetet och i närområdet, inse att mat (i mataffärer) är svindyrt, samt upptäcka det underbara koreanska modet. Jag har redan shoppat mer nu än under hela julen, plus att jag sett ut massa saker jag planerar att köpa inom en snar framtid. Love this.
 
En annan rolig grej är att äta med pinnar. Inte för att skryta, men jag är snart queen på att använda chop sticks. Först trodde jag att jag skulle tvingas att banta för att jag inte skulle få i mig maten med pinnar, men nu är det tvärtom: det är superroligt att äta med pinnar och maten är hittills helt fantastiskt(!!!) så att tappa vikt är ingen risk. Längtar redan till nästa dag då jag får testa något nytt. Det är lika spännande här som i Thailand - koreanska tecken i menyn och i bästa fall ett suddigt fotografi på maträtten. Jag gillar det.
Här är min halvätna lunch: ris, kimchi och lite kryddor och såser jag hittade i skåpet. Sittandes i min säng på värmemadrassen <3 
Vy från taket på ett av husen på campus.
Drack kaffe ur den finaste muggen hittills. Värt varenda won.
Bästa maten!!! Vi visste inte alls vad vi beställde, men det var supergott. Jag tror jag åt någon form av bibimbap med bläckfisk. Tydligen blir man även serverad smårätter (alltid kimchi) till maten man beställer. Tror vi. Observera pinnarna! Vi åt upp allt.
 
Kraaaam,
Annie
 
 
 
Allmänt | |
Upp