Familjen Lyding invaderar Seoul

Yes, that's right. Nu har mamma, pappa och Erik hälsat på här i en vecka! Jag har visat dem både sådant en "måste" se i Seoul, och sådan jag gillar bäst. Vi har hunnit med typ allt, både se, göra och äta - mycket av varje! BILDBOMB!!!
Först kom mami och papi. Något jetlagade var dom, så första dagen tog vi det relativt lugnt med ett litet tempelbesök. 
Och vi spred vår kärlek bland alla fotovänliga platser som finns runt om i Seoul.
Dagen efter (eftersom Erik ännu inte anlänt och vi gissade att han inte ville vara med) begav vi oss ut på hajk. Vi bestämde oss för att ta oss upp på Seouls högsta bergstopp. Lätt som en plätt!
Det var långt, varmt och brant. Tur att vi är unga, friska och starka.
Pappa var lite trött på väg upp.
Äntligen uppe på toppen såg vi inte jättelångt eftersom det var ganska mycket smog. Men vad gör det när vi kämpat i flera timmar och bestigit den högsta peaken i Seoul-arean!!!!
Efter hiken följde jag med mamma och pappa till hotellet. Där bjöds det på öl, salmiakki, kaffe och svenska chips ♥︎ Deras sängar var mjuka.
På kvällen åkte vi till Dongdaemun, åt, drack öl och kollade på de lysande blommorna utanför Dongdaemun Design Plaza. Jag visade även platsen där jag misstogs för modell på Seoul Fashion Week. Hehe. 
Dagen efter anlände pluttisen!!!
Vi var superturistiga i SEOUL-skylten. 
Vi köpte en tårta för att fira min, Eriks och mammas födelsedagar. Jag hade givetsvis endast köpt koreanska presenter till dom. Jag fick ingenting, men jag var glad ändå för jag fick tårta.
På kvällen spred vi också kärlek när vi hade picknick på en brygga. ♥︎
Erik tyckte det var jätteroligt att titta på gamla palats.
Vi fick fula skärmhattar i papp. 
Jag drog med dom på lite olika små promenader i mysiga miljöer. Tvingade mamma att posera framför de välfotograferade vingarna. Kolla hennes muskler!!! #träningsinspo2017
Vi såg även ett platt hus som någon tvugnet skulle bygga i en gränd där det egentligen inte fanns plats.
Efter palatset samlades vi i skuggan i parken och gjorde det familjen Lyding gör bäst: dricka öl. Vi gillar konceptet med 1,6 liters öl som finns att köpa här, kylda. Skål! 
Efter ölen visade vi min oinvigda familj KOREAN BBQ!!! Ett måste i Korea. Det uppskattades.
Vi visade dem även Chicken & Beer. Givetvis. Också mycket uppskattat. OBS!!! Inte samma kväll som BBQ!!!! 
Vi åkte upp till N Seoul Tower. Ännu ett måste i Seoul. Ungefär vid denna tidpunkt börjar min familj förstå varför jag inte vill åka hem till Sverige igen.
Vi besökte Olympic Park, där OS hölls 1988.
Den olympiska elden brann fortfarande!
Detta var mammas favoritdel av Olympic Park - Rose Pavillion. Tusen miljarder olika rosor i olika formationer. Jag tror hon ville ta med hela anläggningen hem, men det hade blivit så dyrt att lägga till som specialbaggage på flyget. 
Vi åkte upp i Lotte World Tower. Världens femte högsta byggnad! 556 m och 123 våningar. Det är sjukt.
Utanför fanns världens hippaste kyrka. Endast glas och med feta torn. Den var dock ful inuti, men det är ju utsidan som räknas.
Vi begav oss till Gangnam på eftermiddagen. Där tog mamma en ny CV-bild på mig med King Kongs rumpa i bakgrunden.
Mamma hittade en ny vän.
Jag har (givetvis) tagit med familjen på en matresa! På Gwangjang Market fick de bland annat smaka Mungbean Pancake.
Och Hotteok, min favorit-street food.
De fick även smaka Gimbap...
... och dumplings. 
Vi valde dock bort tryne. 
Men jag smakade krälande bläckfisk :) det var faktiskt väldigt gott!
På kvällen blev det ännu en koreansk måste-måltig chicken dakgalbi med smält ost runt om. Det fick betyget "bäst hittills", vilket jag tror är bra, eftersom typ allt vi ätit varit väldigt gott (enligt mig). 
Jag visade givetsvis min familj Hongdae, ett stort "ungomsområde" där det alltid händer något. Eftersom de är så himla ungdomliga uppskattades detta område, framförallt alla söta koreaner som dansar till K-POP.
I Hongdae kan man köpa öl i take-out-mugg. Det gillade pappa. Observera att det är SIBYLLA (wtf). Kan tillägga att det inte var Sibylla vi handlade på. 
Erik gillade nog mest alla våningAR(!!) som dedikerades till basar och gitarrer. 
En lapp utanför en toalett på en bar vi var på. En måste älska Google Translate.
Sista dagen var det mamma och pappas bröllopsdag ♥︎ 24 år! Vi köpte bubbel och mini-meloner och firade i en park.
Sen fick Erik en koreansk hair cut. 
Han fick tyvärr inte en koreansk pottfrisyr. Jag tror han hade varit jättesöt i det. Men han blev väl ok ändå. 
Sen köpte vi mer öl och satte oss i en annan park.
Och till maten blev det ännu lite till.... Det går åt mycket vätska när det är varmt ute. 
Efter lite för mycket friterad kyckling gick vi hem till mig för att jag skulle överlämna lite packning som skulle hem till Sverige (typ två vinterjackor...). Jag och Erik fick nästan plats samtidigt i mitt rum. Sen sa vi hejdå och på återseende och i skrivande stund sitter 3/4 av familjen Lyding på planet mot kallare breddgrader. Vi har haft en superbra vecka och jag tror att de är nöjda! De har ju ändå haft en personlig guide nästan dygnet runt. En svenskspråkig guide dessutom! Sällsynt i dessa trakter. 
 
Vi ses snart igen 😍


 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

änteligen har jag hittat din sida med hjälp av Janne mycke trevligt att titta på jag förstår att du har trivts välkommen hem ö Chris o Lasse

#2 - - Lasse Lyding:

glömde fylla i namn men du känner väl inte
så många par med detta namn ?

Upp