K-style Hub och 한복

Idag besökte jag och Emil ett enormt turistcenter, det fyllde hela 4 våningar, plus en till där de hade en informationsdisk. Här fanns massa roliga grejer att göra. Vi börjar på vångning 1:
Vi fick väga oss på en body scan-våg som mäter kroppsfett och muskler. Spännande! Min InBody score blev 70/100, jag är en helt ok människa med andra ord, ingen är ju perfekt. Jag hade bra muskler, framförallt på benen, enligt vågen 😎💪🏼 Jag hade dock behövt gå upp både i fett och muskler för att komma upp i min idealvikt. Tur att jag gillar mat.
Efter vågen testa vi VR-glasögon. Det var inte världens bästa kvalitet, men det var SÅ COOLT! Jag hoppade backhoppning (i glasögonen...). Det pirrade i magen och jag blev helt yr, haha. Usch. Men roligt.
Sedan tog jag kort med massa K-pop-artister. Sista bilden ser sjukt verklig ut!!! (han är dock bara på tv-skärmen 😐)
Våning 2: En stor utställning om typ koreanska råvaror (mat), typ. Det var alltså ett helt våningsplan, såg typ helt nytt ut och extremt påkostat. Vi förstår inte. Och det var inte en enda människa där. Är Korea ett luftslott????
Våning 3 bestod av matsal och ett stort rum där de håller koreanska matlagningskurser. Så den åkte vi förbi. På våning 4 fick vi pyssla! Först gjorde vi varsin nyckelring med något koreanskt specialpapper (det färgade) som var typ som tyg när man tog klister på det. Emil byggde ihop sin nyckelring fel :) Ekonomer.
Vi fick även måla vykort! Även här var esteten lite bättre. Dvs jag. 
Sen var det dags för det vi kom för: prova 한복 (hanbok - koreansk nationaldräkt)!!!!! ÄNTLIGEN! Har velat göra det sedan jag kom hit. Älskar plaggen. Jag valde den med mest glitter på (såklart) och Emil fick välja hatt. Han såg fett rolig ut, inga byxor?? Haha. För er som undrar vad vi försöker göra på sista bilden var temat: "Du har precis vunnit OS".
På eftermiddagen var det givetvis dags för svenskt fika med koreansk touch. Idag även amerikansk tough, eftersom det blev munkar på Krispy Kreme. MMMMMMUMS. Till detta blev det inte kaffe eftersom det var ca 31° i luften och vi ville svalka oss, så vi begav oss ut på outforskad mark och testade en jordgubbsmjölk som smakade exakt som jordgubbslassen i GB:s Big Pack, och en mangoläsk som var lite för söt. 
 
Allt som allt: en mycket lyckad dag!
Allmänt | |
Upp