Sista utekvällen i Seoul

Sorgligt men sant, nu har jag dansat min sista natt i Seoul. Det är med mycket vemod jag lämnar en mycket rolig kväll bakom mig, men med bra minnen att ta med mig hem. 
 
Jag och tjejerna från mitt goshiwon började kvällen med att köpa tårta och öl som vi åt i en park. Svingod tårta för övrigt.
Efter tårtan blev det givetvis Noraebang! Ett antal låtar senare åkte vi in till Itaewon (ett stort club-område) där vi mötte upp fler utbytesstudenter. Jag kommer sakna det här! Att kunna gå ut i shorts och en tröja och inte vara för kall när det är dags att gå hem, och att det finns typ 50 olika ställen att gå till på samma gata istället för två eller tre. Något jag dock ser fram emot är de svenska låtarna de spelar hemma (läs: Håkan Hellström), och såklart gamla schlagers. Det enda man kan få höra här är en ABBA-låt någon gång då och då, om man har tur 😉 Skål Seoul!
Allmänt | |
Upp