The vardagsliv continues!

Eftersom vardagen inte är planerad eller regelbunden blir inte heller blogginläggen speciellt strukturerade. Hoppas det är okej, huvudsaken är väl ändå att ni får se vad vi håller på med här på andra sidan jorden.
Låt mig börja med att visa er en himmelsk buffé som vi tyvärr inte upptäckte förrän nu. Det är alltså huvudsakligen en SUSHIBUFFÉ med massa annan mat så som pizza, pasta, sallader, olika sorters rått kött och en stooooooor efterättsbuffé. Sushibiten jag håller upp på bilden blev typ min favorit (tror jag). Den innehöll så mycket goda grejer plus sås att jag inte ens vet var jag ska börja. Till efterrätt blev det varma våfflor med mjukglass och alla möljiga tillbehör. OBS! Två efterrättstallrikar per person var obligatoriskt.
Vi har haft picknick på vår rooftop och kollat på solnedgången. Givetvis tar vi seden dit vi kommer och käkar snabbnudlar och dricker öl.
Vi har testat ännu fler snacks. Dessa var en av de bättre - smakade nästan som de varma, fluffiga chipsen man köpte när man gick i typ femman och hade haft badlektion, förutom att dessa inte alls hade lika mycket smak eller var varma. För att vara köpte i Korea var de dock goda, 7/10.
Vi köpte glass en kväll (eller ah, vi köper glass typ varje kväll, men ni fattar) och min var missbildad. Tror dock jag fick mer glass, så det gjorde inget.
Vi har strosat runt i vårt område på kvällarna och testat lite koreanska utegym och kollat på utsikten. Det syns inte på bilden pga all smog, men man ser faktiskt Lotte Tower i horisonten!
Mamma skickade en bild på Penny, hon hittade henne i min säng. Vår saknad är kanske jämbördig ändå 😩🐱❤️
Vi firade att vår första tenta är skriven och att vi hade 33-månadersdag (👵🏻👴🏻) med picknick i en park med dumplings och öl. BRA!
 
Nu påbörjar vi sista veckan i Seoul innan vi flyger till Tokyo i några dagar och sedan hem till Sverige. Det gör ont i mitt hjärta och jag vill aldrig att den här veckan ska ta slut. Nu talar jag nog mest för mig själv, men det kommer vara med gråten i halsen jag flyger härifrån. Shit, vad jag kommer sakna den här staden.
Målet för veckan: fortsätta ta vara på tiden med mycket mat och trevliga kvällar, köpa massa koreansk skit och ta med hem, tillbringa tid utomhus i sommarvärmen, inte plugga för mycket (trots två tentor till...) och NJUTA AV SEOUL!
 
Allmänt | |
Upp