Vardag igen

Nu när familjen lämnat Seoul har "vardagen" fått komma tillbaka. Här är lite bilder från hur mina tre senaste dagar sett ut.
Jag, Tully och Malin begav oss till Yeouido Hangan park och dukade upp picknick med friterad kyckling, kimbap, chips, donuts och öl. Picknick i parken är inte en unik tanke, utan vi sällskapade med hundratals andra människor på picknickfiltar och i tält (sjukt smart idé att ha picknick i tält?!). Vi satt vid vattnet och tittade på solnedgången. När det mörknat gick vi längs med floden och kollade på alla upplysta konstverk, buskar, träd med mera. För er som inte varit i Köpenhamn och sett Den lille havfrue kan åka till Seoul och titta på en replika. Det gjorde jag och Malin, Tully är från Köpenhamn så hon har nu dubbel erfarenhet av Den lille havfue.
 
Jag och Emil åt på en favoritbuffé där de serverar maaaassa mat, efterrätter och free flow av vin. På vägen hem var det helt tomt på tunnelbanestationen. Once in a lifetime experience.
 
Det regnade i ett och ett halvt dygn för första gången på skitlänge. Efter den extremt långa regnskuren tog jag en promenad i skogen två minuter från vårt hus. Älskar lukten av efter-regn! Lyssnade på Kent, sjöng med och njöt av grönska. 
Helt plötsligt passerar jag typ hundra militärer fullt utrustade med automatvapen liggandes och ståendes bredvid var och en. Jag måste erkänna att jag ägnade en tanke eller två åt huruvida de visste något om Nordkorea som inte jag visste. Har fortfarande inte hört något anfallsalarm så det var nog bara en övning. Med riktiga gevär. Ja.
 
Sist men inte minst - ännu ett roligt smaktest. Denna gång Pringles med Thai Style-smak. Trots ett antal chips kan jag inte säga vad de smakar. Lite mat, och kanske även lite blomma...? Konstig smak, men inte så illa. De vanliga Pringles-smakerna är dock godare. 5/10 och ett plus för en fin förpackning.
Allmänt | |
Upp