Älska vardagen!

Ja, rubriken är en form av propaganda. Solen och värmen gör mig till en mycket positiv och glad människa, och jag försöker ta vara på dessa happy moments så mycket jag kan. Något jag är bra på (om jag får skryta #osvensk) är att njuta av små saker i vardagen, typ dricka bubbel i solnedgången eller äta (gratis) glass på stan. Försöker även fånga så mycket som möjligt på bild för att minnas dessa små vardagslyckorna. Titta gärna!
Jag köpte ett kinderägg till Emil och han blev väldigt glad. Han har gått runt i fem månader och trånat efter ett ägg, men varit för snål för att köpa ett till sig själv. Tur att han har en förmögen flickvän.
Såg typ världens finaste bil!!!!!! 
Jag mötte upp Maria och Olivia och gick på ett kattcafé. Egentligen var det ganska äckligt, katterna var närgångna och en slickade på Olivias sugrör. En upplevelse jag inte vill göra om, men roligt att ha gjort. Lite som gymnasienollningen.
Jag och två tjejer (vars ansikten jag inte fick med på bild!!????) strosade i solen, shoppade, åt mat och gratis glass. De delades ut MAGNUMglass på stan. Jag åt två och kommer nu inte vilja ha fattig koreansk b-glass längre. Hade glömt hur gott det var med riktig glass. Lyckan här var dock obeskrivlig.
När vi skulle åka hem såg det ut såhär i tunnelbanan :)
Jag och Emil köpte bubbel, dumplings och bibimbap för att fira att vi är bäst och bara för att. Det var typ 25° på kvällen - perfekt för picknick i parken där det även bjöds på show med dockor och fiskar (syns i bakgrunden om man tittar noga).
Det var även någon stor gubbe som gick förbi, styrd av en sjörövare. Högs oklart, men ganska trevligt.
Någon hade hängt ett halsband av blommor på en gammal stengubbe. Fint!
Vi åt svenska chips!!!!!!!! ♥︎ Herregud var gott det var med salta chips, inte söta.
Vi har även spelat på hästar! Vi fick ca 40kr var i vouchers att spela för, lunch, och free flow av öl, vin, kaffe, te, juice, kakor, toast med JORDNÖTSSMÖR (bl.a.), ost och nötter.
Det var en hel vetenskap att betta på hästar. Helt kassa var vi dock inte eftersom vi kom hem 120 kr rikare. Det blir godis och glass så småningom.
Njuter även av att prova massagefotöjler i mataffärer. Inte världsklass på massagen, men absolut bättre än att gå efter Emil när han ska dissikera varenda hyllmeter. En annan trevlig grej med koreanska mataffärer är att det är provsmakningn av mat och dryck (allt från mjölk till alkohol till kaffe) på hur många olika ställen som helst i affären. Behöver knappt äta när man varit och handlat.
Allmänt | |
Upp