Morgonvy

Det slog mig att det bara är en dryg månad kvar tills terminen är slut och vi beger oss till Sverige. På många sätt kommer det vara skönt att komma hem - jag kommer ha yta att röra mig på inomhus, alla skyltar kommer att vara på SVENSKA och jag kommer få handla på Citygross och äta kanelbullar. Och för att inte tala om den svenska, friska och icke-förorenade luften.
Men jag kommer sakna Seoul. Den här staden har verkligen fångat mig - Linköping är en liten död håla i jämförelse. Jag kommer sakna klimatet och vädret, den underbara naturen som ligger bara ett stenkast från storstaden där allt finns och är öppet hela tiden. Och ja, jag kommer sakna ris och kimchi. Riset här kan inte mäta sig med det vi har i Sverige, och kimchi kommer jag inte ens försöka köpa. 
Tog en lite morgonpromenad i solen imorse, detta var min utsikt. Inte så lätt att hitta liknande vyer i Linköping efter ca 5 minuters promenad från lägenheten. Att sån här utsikt är vardag kommer jag verkligen sakna, kanske inte vägen dit, men ändå.
Allmänt | |
Upp