호떡 with a view

Idag var det sååå fint väder, så trots att klassen på luftföroreningen idag var "unealthy" kunde jag inte hålla mig inomhus. Så jag tog på mig sköna skor och gick ut. Jacka var överflödigt, märkte jag efter ett litet tag. Men jag är lika glad för att bära med mig den under armen. På vägen köpte jag 호떡 (uttalas typ hottåk). En matig pannkaka med socker- kanel- och fröfyllning. SVINGOD. Vet att jag bloggat om den innan, men den förtjänar uppmärksamhet. Jag satte mig vid den lilla ån och avnjöt min 호떡. Träden och buskarna har börjat slå ut och solen sken. Så mycket njutning. 
 
Förutom den unnade jag mig lagom dyr frukt att bunkra upp hemma. Nu pustar jag ut på mitt rum i hopp om att the yellow dust inte trängt in allt för långt i in kropp. Härligt med produktiva måndagar.
Allmänt | |
Upp