Framme i Thailand

Hej!

Efter över ett dygns resande har vi äntligen kommit fram och bosatt oss i Thailand för de kommande dryga två veckorna. Resan har gått bra med alla de olika färdmedel vi använt. Lastbil, bil, buss, flyg och VIP-taxi i thailändsk trafik. Det sistnämnda var det mest spännande. Efter den resan har vi dragit slutsatsen att trafikregler inte gäller i Thailand. Fördelen är att en kommer fram till sitt resmål snabbare, nackdelen är det förhöjda risken att missa mellan en lastbil full av kor och en pickup med tolv passagerare.

 

Hur som helst, på ett mirakulöst sätt hittade vi till huset där vi nu bor. Anton och Emma välkomnade oss med att visa godishyllan och resten av huset(inte lika viktigt). Vi invigde resan med att, efter att ha dumpat ca 40 kg packning innanför dörren, ta två förvånansvärt fräscha skotrar till havet för att äta en efterlängtad lunch. Hur det syns om en turist kör moppe: hjälm + håller hastighetsbegränsningen.

 
 

Vi bor i ett område utanför Hua Hin. Det är gångavstånd till havet och det finns det mesta som behövs runt omkring, men för de större restaurangerna och stränderna tar vi moppe. Det är väldigt behagligt att åka moppe eftersom det fläktar lite ljummet i det annars ~35 grader varma klimatet. Förutom de lösa hundarna, hästarna och korna är det ett väldigt trevligt område och ser ut ungefär som jag väntat mig. Jag tror jag kommer trivas här.

 

Mer uppdatering kommer nästa gång jag har wifi. Puss & kram,
Annie

Allmänt | |
Upp