Monkey Island

God kväll världen!

Här kommer en sammanfattning på de två senaste dagarna. Jag bloggar för tillfället från mobilen eftersom vi inte har wifi i huset, därav de icke-genomarbetade inläggen. Men eftersom ni, kära läsare, förmodligen inte är ett jättestort antal och mest vill veta att jag lever tror jag att det är okej ändå. Here we go.

För att ni ska förstå hur området vi bor i är, måste jag börja med att förklara en sak; stränderna. Det finns framförallt två "stränder" nära oss (moppeavstånd). För att ta oss till restauranger och dylikt kör vi förbi dessa. Helt normalt, tänker ni. Ja, MEN grejen är att vi kör kilometer efter kilometer med helt underbar sandstrand utan en enda människa på. Vi har hamnat i ett område utanför turismens maktkontroll. Det är helt fantastiskt. Det enda negativa skulle väl vara att engelskan inte är på topp, men man kommer långt med kroppsspråk och lite tålamod. Hur som helst. Jag tror att detta är ett område för thailändska turister och en del utländska husägare. Så om strandbilderna ser tomma ut är det inte för att det inte är badvänliga, utan för att den stora massan helt enkelt inte hittat denna gömda pärla.

Igår tog tog vi mopparna till en av ovan nämnda stränder vid lunch, drack min dagliga shake (ananas är bäst hittills), badade i havet som var varmare än poolen och avslutade eftermiddagen med massage. Jag tog en timme fotmassage aka en timmes ultimat njutning. På kvällen åt vi alla möjliga olika skaldjur på en sea food restaurant vid havet, bland annat friterade soft shell sea crabs som var helt fantastiska. Om ni får möjlighet att prova det någon gång - gör det!

Idag åkte vi till den andra stranden på förmiddagen för att efter lunch bege oss ut på en liten båttur till Monkey Island, en ö som ser ut a en liggande fet gubbe i profil. Där bodde små söta apor som väldigt gärna ville ha vår vattenflaska. De lyckades slita sönder påsen den låg i, men när de började gnaga på flaskan räckte det. Efter båtturen blev den en eller två öl vid poolen innan vi begav oss in till civilisationen(wifi).

Det var allt för nu. Hoppas ni inte fryser ihjäl där hemma. Puss och kram,
Annie

 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Vad kul att vi kan följa er ifrån Berget fast ni är långt borta! Vi kommer att vara med er! Kramisar till er alla! ❤️

Upp