Packa för 5 månader

Hej där gobitar 🦄
 
Packningen är igång. Eller snarare förberedelserna inför packningen. Det krävs en del planering och vägande fram och tillbaka för att få en så ultimat packning som möjligt. Hade varit mycket enklare att packa om jag skulle till typ Singapore eller Malaysia där det är 35°C-isch hela tiden. Men, nej. Annie valde Seoul där det är typ Sverige-temperatur, vilket kommer kommer innebära att vi landar i ett klimat där temperaturen kan sjunka under noll, och åker hem när det skulle kunna vara uppåt 30°C. Och utöver detta ska det packas för en två veckors solsemester. Bra kombo!
 
Tur att lillebror flyttat hemifrån så att jag kan låna hans säng till mina kläder. Man får en lite bättre överblick om det går att sprida ut kläderna innan man packar ner dem i väskan. Hoppas jag. Har börjat att lägga upp lite av varje på sängen och kommer förmodlingen byta ut allt fyra gånger innan jag packar ner det. Har hittills kört på taktiken att bära in två Ullareds- eller IKEA-kassar fyllda med kläder i taget (som kommer från lägenheten, allt är nerpackat huller om buller), öser ut allt på golvet, viker plaggen på sängen jag vill ha med till Korea och slänger tillbaka resten i kassarna. Ska fortsätta tills alla kassar är genomsökta och sen är det dags att rådgöra mina val med mamma, för att sedan påbörja utbytningsprocessen.  Ni kommer bli uppdaterade om huruvida min plan är bra.
 
 
Bilden gör inte verkligheten rättvisa. Just nu ser det ut som ett bombnedslag på golvet. Men som sagt, Erik är ju inte hemma och jag är storasyster. No hard feelings.
 
Trevlig kväll fans,
Annie
 
 
Allmänt | |
Upp