Visum och utflyttning ur lägenheten

Hej alla där ute!
 
Avresedagen närmar sig och det går snabbare än jag fattar Nu börjar dock det mesta bli klart inför utbytesterminen. I torsdags var jag i Stockholm på den Sydkoreanska ambassaden för att hämta ut mitt visum. Om jag ska vara ärlig förväntade jag mig något mer än bara ett klistermärke på ett av sidorna i passet där datum och lite annan info stod angivet. Jag hade ju fyllt i typ fyra sidor med massa frågor, skickat med en bild på mig själv och massa andra papper som behövdes. Och 500 spänn. Men nej, det var bara lite tråkig text, så det förtjänade inte ens att bli uppvisad på bloggen. Ni får istället se skylten som guidade mig in till ambassaden. Trevligt kvarter förresten, många fina bilar och pampiga hus. Kände mig något missanpassad där jag gick, något vilsen, och letade efter rätt hus. Hur som helst, jag hittade dit, fick mitt visum och kommer nu vistas i Korea helt lagligt under min studietid. Härligt!
 
 
Idag var även dagen jag lämnade ifrån mig nycklarna till min lägenhet. Eftersom jag inte kommer vara i Linköping på ett halvår ska jag hyra ut min lilla lägenhet i andrahand, så hela dagen idag har jag, mamma och pappa röjt ut nästan alla mina grejer. Det är inte rimligt hur mycket saker som får plats på 27 kvm, och då lämnade jag kvar soffa, säng, TV, hyllor och en hel del annat. Nu är mitt gamla rum hemma hos föräldrarna istället fullt av kassar med kläder, prydnadssaker och alla annan skit jag samlat på mig under åren. Tur att jag bara behöver leva i detta kaos i lite mer än en vecka. Dessutom behöver jag bara sova där, för det finns ju ett helt hus att strosa i. Härligt med lite yta att röra sig på till skillnad från lägenheten i Linköping. Där räcker det att ta ett halvt kliv vart man än vill gå. Vilket i och för sig också har sina fördelar.
 
Nu ska jag njuta av de sista dagarna i Sverige. Svensk mat, svenskt surt godis, frisk luft, mjölk, ett hus att bo i och en soffa att sitta i. Lyxvaror jag inte kommer ha tillgång till de kommande månaderna helt enkelt. Jag ska även försöka träffa så många som möjligt här hemma som inte tänkt ta sig till Sydkorea för att hälsa på mig, det vill säga mormor, farmor och farfar och kanske även en kusin eller två och självklart katterna. 😻
 
Hej på en stund!
Annie
Allmänt | |
Upp