HAJK

Tänkte köra en recap i form av bilder, eftersom (i alla fall jag) tycker det är roligare än text. Varför tjata i onödan liksom. Se och lär.
 
Det var någon form av festival på campus i veckan. På en stor gräsplan utanför en av byggnaderna satt det fullt med studenter och hade picknick. Det delades ut olika gratisgrejer under dagen, men vi hann bara få tag i lite smaksatt mjölk. De delade bland annat ut gratis öl och Subway-mackor, men kön var brutalt lång och vi hade föreläsning strax efter, så vi blev utan :(
Igår tänkte jag och Emil vara ännu mer kultiverade, så vi åkte till ett stort design-ställe, men det var under renovering så vi fick knappt se någonting. Istället åkte vi upp i ett stört högt shopping mall. På en av våningarna fanns det SVENSKT FIKA!!!! Bland annat fanns semla i miniformat med lingon, ”pepparkakor” och Green Tea-cookies som kändes väldigt svenskt. Det var ett bra försök i alla fall, och de hade även lyckats hitta en liten svensk flagga. 
På eftermiddagen/kvällen mötte jag upp Tully (ja, ni hittar henne i GoT) och vi åkte in till Hongdae. Glass, mat och fett mysiga gator! Alltså omg så god maten är här. Bara den här lilla pizzan innehöll tre sortes ost ♥︎
Idag har vi varit ute på hajk! Vi gick längs med City Wall, förbi ett par stora Gates. Man fick INTE ta kort längs med muren, så de bilderna ni ser har jag inte tagit… om någon korean som jobbar på muren undrar. Å andra sidan var alla skyltar på koreanska, så jag har inte brutit mot några regler frivillgt i alla fall. 
Och vi bevittnade tecken av våren!
Vi var tvungna att ha med oss pass och ”ansöka” om att komma igenom en av gaterna. När vi blivit godkända (…) fick vi fina passerkort att ha runt halsen. 
Isak fick skavsår, men med hjälp av tejp och toapapper uppfann vi världens bästa skavsårsplåster! Pantentansökan är inskickad. 
På vägen hem tänkte vi gå en "genväg", men det gick inte. Ett par polisbussar och typ 300 poliser avvisade oss. 
Det gjorde dock inte så mycket för då gick vi förbi våffelmannen istället. Belgisk våffla med glass är svårslaget, så vi slog till (igen). De är helt stört goda, så det känns onödigt att inte äta dem. Plus att vi förlorat massa kalorier på vandringen (som inte var jättelång, men ändå) som vi var tvungna att ta igen. 
Jag har en jäkla hosta som vägrar försvinna, så igårkväll köpte jag koreansk hostmedicin (hoppas jag). Den ena förpackningen gissar jag är som typ Strepsils och den andra är starkare grejer. De starkare är helt lysande blå och ser väldigt spännande ut. Om jag inte blir frisk av detta vet jag inte vad. 
Avslutar med en bild som inte stämmer. Vi är egentligen jätteglada och nöjda med vårt våffelköp. Men tänkte mest om mormor och Emils farmor vill se oss i närbild. Varsågoda!
 
Allmänt | |
Upp