Myeongdong

Vi har varit i det stora shoppingområdet Myeongdong ett par gånger tidigare och det är här jag har shoppat en stor del av min koreanska garderob (inte speciellt stor än, men den växer stabilt). Idag åkte vi in efter lunch, vilket gjorde (helt slumpmässigt...) att det var lagom för "fika". Myeongdong är som sagt ett giganstiskt shoppingområde där klädbutiker, skönhetsbutiker och allt annat som har med (eller utan) mode att göra trängs. Som om inte det vore nog är gatorna fyllda - överfyllda - med matstånd. Jag vill testa allt, så jag ångrade att jag ätit lunch innan vi åkte in. Men, men, glassmagen gapade tom, så det fick bli en stor glass istället. Och en sockervadd. 
Jordgubbar sälj överallt i Seoul. Med ett pris på ungefär 70kr för 500g har det känts ganska saftigt att köpa, hur goda de än ser ut. Idag kunde jag dock inte hålla mig längre. En gubbe sålde jordgubbar på vägen hem från vår subway-station, och eftersom jag inte shoppat något idag (förutom mat och ett par örhängen) kände jag att jag var värd en ask med rött guld. Och JA! Så himla goda! Nästan som svenska ♥︎ Fast koreanska. Men det gör inget för vi ska inte prata med varandra.
Kan även passa på att berätta att jag tvättat för första gången i en koreansk tvättmaskin. Aldrig förstått så här lite när jag tvättat sedan jag flyttade hemifrån och skulle tvätta själv i korridoren. Hur som helst, kläderna blev blöta och hänger nu på tork. Framtiden får avgöra om de krympt.
Avslutar med att visa upp min standard-outfit just nu. Favvotröja och favvobrallor. Bästa koreanska köpen so far. 
Allmänt | |
Upp