National Museum of Korea

Aaah som rubriken lyder - vi fortsätter att mata våra kulturella hjärtan (?). Det var lätt det största och fetaste (och fräschaste) museet jag varit på. Det fanns allt från småsten till stora Buddhas i guld. Museet låg i en vacker park som förmodligen är ännu vackrare när det börjar bli grönt ute.
Tyckte Buddha passade som kanin.
 
Vi gick upp på en bro och fick ok utsikt. Vårt mål var att se vatten, men det gjorde vi inte, så vi fick nöja oss med väg och skyskrapor. 
Efter att vi var extremt kulturmätta var vi tvungna att fylla på våra magar istället. Äntligen fick Emil pizza. Glad pojke. Jag fick koka min egen mat vid bordet, det är också roligt.
Avslutar med en bild på mitt nya student-ID. Sungkyungkwans motsvarighet till Liu-ID helt enkelt. Jag skickade in samma bild som jag har på mitt körkort, jag är alltså 18 fräscha år här. Men den som inte åldras på utsidan kan använda (snart) 5 år gamla bilder utan problem! 
Och ja, mitt ansikte är hoptryckt. Alla bilder blev som när man kollar på en gammal film på en wide TV, lite bredare än vanligt. Limbos bild tog dock priset, han ser ut som en groda, hehe.
 
Allmänt | |
Upp