Nescafe Honey Gold

Efter att ha haft en allmänt dålig morgon (som bland annat innehöll en extra dusch efter frukost för att jag glömt ändra kranen från dusch-mode till den vanliga inställningen när man ska tvätta händerna) en asdryg ekonomiföreläsning och sedan en halvstressig lunch, var det absolut dags för kaffe. Jag planerade att möta upp pojkarna i en annan byggnad för att sedan äntligen köpa mitt efterlängtade kaffe. På vägen ut från cafeterian ser jag ett stånd där de delar ut kaffe som reklam. Extremt passande, tack ❤ jag tar en kaffe och hamnar automatiskt i en kö till ett lyckohjul där man kan vinna lite Nescafe-grejer. Eftersom det var mer än 2h till nästa föreläsning kunde jag lika väl stå kvar och testa lyckan.
Jag fattade ingenting, förutom att snubben bredvid hjulet skrek "NESCAFE" varpå den som snurrar svarar "honey gold" (fast på koreanska, håni gåldö - typ). Jag uttalade orden på min finaste koreanska och snurrade. När hjulet stannade började alla skrika och snubben sa "AAAHH CONGRATULATIONS!!!!!" Högsta vinsten var min. Dvs 180 st Netscape sticks. Drygt 2 kg färdigblandat snabbkaffe. I en låda lika stor som tre vinboxar.
Tack så mycket Nescafe! Nu ska jag bara hitta någonstans att förvara den.
Allmänt | |
Upp